کد مطلب:124500 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:159

دعای امام حسن در طلب باران
[13]-430- حمیری از ابوالبختری، از امام صادق علیه السلام، از امام باقر علیه السلام، از امام سجاد علیه السلام نقل كرده است:

عده ای نزد علی بن ابیطالب علیه السلام آمده، از كمی باران شكایت كردند و عرض كردند:ای ابالحسن! در طلب باران برای ما دعاهایی بكن. [امام] علی علیه السلام، حسن علیه السلام و حسین علیه السلام را خواست، و به حسن علیه السلام فرمود:در طلب باران برای ما نیایش هایی انجام ده. پس حسن علیه السلام چنین دعا كرد:

خدایا! برای ما ابرها را بشوران. درهای آسمان را با آب های سیل آسا و ابرهای متراكم ریزان و پرباران بگشا. ای بسیار بخشنده! بارانی فراوان و فراگیر و درخشان و زلال بر ما ببار، قفل های آن را بگشا، و فراگیری و گستردگی آن را آسان فرما، و هر چه زودتر آب ها را در دل صحراها و دره ها به راه انداز. ای فعال [ما یشاء]! بارانی درشت، ریز پیوسته، فراگیر، سودرسان همه كس، سراسری، زلال، مهربان، پررگبار، گشایش دهنده، بی نیاز كننده، شتابان، پاكیزه، گوارا، بركت یافته، پهناور ریزان كه رودها و مسیل ها را بشكافد، پردانه، پرپوشش، پرغرقاب را بر ما ببار؛ و صحرا و كوه ما را، و بادیه نشین و شهرنشین ما را سیراب فرما، تا بهای روزی های ما را ارزانی كنی، و به پیمانه و وزنه ی ما بركت دهی. [خدایا!] بر ما بنمایان كه روزی، پدیدار، و گرانی نابود است؛ آمین، ای پروردگار جهانیان! [1] .


[1] قرب الاسناد:156، ح 576.